کمک رسانی به مردم سیل زده سیستان 98

در پی مشکلات برای مردم عزیزمان در سیل سیستان و تصادف این اتفاق با رسیدن فصل زمستان باعث شد که دکتر عنصرص وظیفه خود بداند و در کنار مردم محروم و کمبرخوردار سیستان قرار گیرد و گامی هر چند کوچک در این خصوص بردارد.

“کمک رسانی به مردم محروم سیل زده سیستان”

آبگرفتگی و سیل دیماه ۱۳۹۸ ایران

مربوط به بارندگی‌های شدید ۱۹، ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ بود که در چهار استان استان هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان به وقوع پیوست.

به گزارش هواشناسی جزیره قشم بارندگی در این جزیره رکورد بارش در کشور را شکست.

در ۲۴ ساعت منتهی به سیلاب و آبگرفتگی در قشم، رقم ۱۰۱ و ۸ دهم میلیمتر بارندگی ثبت شد.

سیل سیستانسیل سیستان1

به گزارش همشهری آنلاین از هلال احمر استان هرمزگان،

از اواخر پنج شنبه ۱۹ دی تا اوایل شنبه ۲۱ دی ماه، ۷۰ عملیات امدادرسانی مربوط به سیلاب و آبگرفتگی در منازل مسکونی و معابر شهری انجام شده‌است.

همچنین بسیاری از معابر بندرعباس در اثر بارندگی شدید دچار آب‌گرفتگی شدند و رفت و آمد شهروندان مختل شد،

به گزارش تسنیم نبود شیب در خیابان‌ها علت اصلی آبگرفتگی می‌باشد.

ادامه بارش‌ها موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان نیز شد.

این سیلاب‌ها راه ارتباطی ۲۰۰ روستای بخش مرکزی و بخش بنت به مرکز شهرستان نیکشهر را قطع و همچنین به دلیل قطع خطوط تلفن نیز ارتباط با این مناطق قطع شد،

استان ها – ایرنا – سیل، دوباره نقطه ای دیگر از کشورمان را گرفتار کرد، سیستان و بلوچستانی که از بحران  کم آبی رنج می برد، این روزها با سیل دست و پنجه نرم می کند .

مدیر گروه عمران دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، گفت: «بطور میانگین در مرکز استان، حدود ۵۰ میلی متر در جنوب استان تا ۱۱۰ میلی متر بارش داریم. متوسط بارش طولانی مدت در زاهدان می تواند در حدود ۷۵ میلی متر باشد. تا این لحظه از سال (دیماه سال ۹۷) که عمده بارش ها را باید داشته باشیم فکر می کنم زیر یک میلی متر بوده است».

به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در پی مشکلات برای مردم عزیزمان در سیل سیستان و تصادف این اتفاق با رسیدن فصل زمستان

باعث شد که دکتر عنصری با همکاری  و اخذ مجوز های لازم از مسئولین دانشگاه پیام نور و همچنین بچه های جهادی و بسیجی، مستقر در  میدان ولیعصر همراه شود،

  و در طول مدت 10 روز جمع آوری مبالغ نقدی و غیر نقدی که بالغ بر 10 میلیون تومان وجه نقد و مقداری البسه و مواد خوراکی و بهداشتی شد بتواند قدمی کوچکی را در مسیر خدمت به این سروران و هموطنان عزیز بردارد.

 

اشتراک گذاری این پست

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

مطالب مرتبط